Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mégane pikt Nürburgringrecord terug

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-06-2014

Renault voelde zich op zijn tenen getrapt door de Seat Leon Cupra SC, die de titel van snelste voorwielaandrijver op de Nürburgring van de Mégane RS Trophy inpikte, en reageert met de tweezits RS 275 Trophy-R.

Bij Renault zijn ze in hun nopjes. Een Mégane RS 275 Trophy-R verslond het moordende parcours van de Nürburgring in 7 min 54,36 seconden met coureur Laurent Hurgon aan het stuur. Daarmee wordt de Mégane voor de tweede maal de snelste voorwielaandrijver op het Duitse circuit, nadat hij die titel eerder al in 2011 veroverde. Destijds had een Mégane RS Trophy 8 min 58,97 seconden nodig om de 21 kilometer van het noordelijke tracé van de Nürburgring te verslinden, maar dat record werd in maart jongstleden gebroken door een Seat Leon Cupra SC, die er 7 min 58,04 seconden voor nodig had. Dat stootte Renault voor de borst en dus schoten de Fransen in actie, zodat ze hun titel terug konden claimen. Let wel: daarmee blijft de Mégane RS Trophy-R wel meer dan een minuut achter op het absolute record voor seriewagens, dat werd gevestigd door de Radical SR8 LM (6'48”). De Porsche 918 Spyder deed er 6 minuten en 57 seconden over.

De RS 275 Trophy-R is afgeleid van de href=" http://www.autogids.be/artikel/nieuw-renault-megane-rs-275-trophy-18711.cfm " target=_Blank>Mégane RS 275 Trophy en wordt slechts 250 maal gebouwd. Hij behoudt de 2.0-turbo met 275 pk en Akrapovic-uitlaatlijn, maar wordt bovendien standaard uitgerust met instelbare Öhlins Road&Track-schokdempers en composietveren. Verder ontwikkelde Michelin specifieke Pilot Sport Cup 2-banden voor de recordpoging. Om zoveel mogelijk gewicht te kunnen besparen, is bovendien de achterbank uit de auto gesloopt en zijn de Recaro Pole Position-kuipstoelen in polycarbonaat gemaakt. De accu is bovendien vervangen door een lithium-ionbatterij, die lichter is. En ten slotte wordt ook een specifieke remkit voorgesteld, met composietremmen in staal en aluminium met een diameter van 350 en een dikte van 28 millimeter.

Renault heeft trouwens een video van de recordpoging op het internet geplaatst:

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten