De viercilinder 250 CDI haalt een vermogen van 204 pk uit een cilinderinhoud van 2.143 cc en een koppel van liefst 500 Nm. Hoewel hij erg krachig is, is hij echter vooral ontwikkeld om zo schoon mogelijk te zijn en voldoet daarom uiteraard aan de Euro 5-normen. Om van de "oude" 220 CDI een 250 CDI te maken, stapte Mercedes over op onder andere een gefaseerde drukvoeding met twee vaste turbo's, een common rail met een werkingsdruk van 2.000 bar (in plaats van 1.600 bar), een dubbel vliegwiel en een ontkoppelbare waterpomp.
De nieuwe turbodiesel wordt eerst in de C-Klasse geïntroduceerd, waar hij een normverbruik van slechts 5,4 l/100 km laat optekenen en dus slechts 143 g/km aan CO2 uitstoot. Er komen nog twee afgeleiden, de 220 CDI, die nog steeds 170 pk en 400 Nm levert (5,1 l/100 km, 130 g/km), en de C 200 CDI, die nog steeds 136 pk haalt maar zijn koppel ziet stijgen van 270 naar 330 Nm. Later zullen nog andere Mercedes-modellen met deze nieuwe motorenfamilie worden uitgerust.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!