Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes C-Klasse Break

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-05-2014

Mercedes heeft de breakversie onthuld van zijn nieuwe C-Klasse. Die is iets langer dan zijn voorganger en maakt uiteraard gebruik van dezelfde evoluties als de berline. Er komt ook een hybride versie.

De nieuwe Mercedes C-Klasse Break heeft een wielbasis van 2.840 millimeter, wat 80 millimeter meer is dan zijn voorganger. Hij is in de lengte gegroeid met 96 millimeter (4.702 millimeter) en werd 40 millimeter breder (1.810 millimeter). Daar profiteren vooral de passagiers achterin van, want zij winnen 45 millimeter beenruimte. Ook de bagageruimte gaat erop vooruit, met een maximuminhoud van 1.510 liter wanneer de achterbank (in drie delen, 40/20/40) is neergeklapt. De minimuminhoud is 490 liter, 5 liter meer dan zijn voorganger en 10 meer dan de berline. In vergelijking met de vierdeurs is de break even breed, maar wel 16 millimeter langer.

De C-Klasse Break neemt de motoren over van de berline. Zo bestaat het benzineaanbod uit een turboviercilinder met naar keuze 156 of 184 pk, terwijl er aanvankelijk slechts één diesel is, met name de C 220 BlueTec met 170 pk. Later volgen nog een C 400 met een 333 pk sterke benzinemotor, een 250 BlueTec met 204 pk en een 1.6-basisdiesel met 115 pk. Er komt ook een dieselhybride oplossing op basis van de 250 BlueTec. Deze C 300 BlueTec Hybrid voegt daar een elektromotor van 27 pk aan toe. Daarnaast mogen we een plug-in hybride met benzinemotor verwachten, de C 350 Hybrid, die een turboviercilinder van 211 pk combineert met een elektrische krachtbron van 68 pk. Op technologisch vlak neemt hij alle evoluties over van de berline qua veiligheid, connectiviteit en ergonomie en hij mag ook gebruik maken van diens luchtveren.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten