De Mercedes E 63 AMG heeft evenzeer recht op de update die de rest van het gamma ondergaat. Zijn 5.5-V8 krijgt 557 pk, ofwel 32 pk extra. Deze motor kan gecombineerd worden met de vierwielaandrijving 4Matic, die in het geval van de breakversie standaard is. Beide koetswerkvarianten kunnen nog extra vermogen krijgen in de 4Matic S-variant, die dankzij een verhoogde turbodruk 585 pk uitbraakt.
De E 63 AMG kan rekenen op een gerobotiseerde zevenversnellingsbak. De bestuurder heeft de keuze tussen vier rijmodi: 'C' ('Controlled Efficiency'), 'S' ('Sport'), 'S+' ('Sport Plus') en 'M' (manueel). De chrono's zijn navenant: de spurt van 0 tot 100 km/h neemt slechts 4,2 seconden in beslag met de achterwielaangedreven versie, 3,7 met die met vierwielaandrijving en zelfs maar 3,6 s voor de S. De topsnelheid is beperkt tot 250 km/h.
Op esthetisch vlak verbergt deze super-E-klasse zijn spieren niet. De S-variant beschikt is te herkennen aan lichtmetalen negentienduimvelgen met tien spaken in matgrijs titanium, geschoeid met 255/35-banden vooraan en 285/30-rubbers achteraan. Mercedes heeft daarenboven laten weten dat de CLS 63 AMG eveneens een S-variant zal krijgen, zowel de vierdeurscoupé als de Shooting Brake.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!