Voor de eerste keer in de geschiedenis van de S-Klasse heeft Mercedes eerst de lange versie ontwikkeld, die in trek is in Azië. De prestigieuze berline is dus ontwikkeld met het oog op ruimte achterin. In Europa en de Verenigde Staten is de variant met de standaardwielbasis de populairste, aangezien de eigenaars hier zelf hun S-Klasse besturen. De Duitse constructeur heeft dus ook rekening gehouden met de inzittenden voorin.
De middenconsole wordt overheerst door een groot scherm dat in twee zones kan worden opgedeeld. De rechterkant dient voor de bediening van de comfort- en ontspanningsfuncties, terwijl de linkerkant eerder gericht is op informatie voor de bestuurder. De navigatiekaart kan over het hele scherm getoond worden. En dankzij de Split View-functie kan de passagier andere informatie of een film bekijken, terwijl de bestuurder op de hoogte wordt gehouden van alle rijinformatie.
De aandacht van de ingenieurs is ook naar de stoelen uitgegaan. Die kunnen voorzien worden van ventilatie en een stimulerende massagefunctie, waarvoor Mercedes zich heeft laten inspireren door het principe van warme keien, dankzij een systeem van opblaasbare en verwarmbare kussens. Achterin zal Mercedes de keuze laten uit vijf zitmogelijkheden, waaronder neerklapbare Executive-stoelen. De luxeklimaatregeling Air Balance is uitgerust met een systeem dat geuren verspreidt. Burmester ten slotte zorgt voor een muzikale sfeer van hoge kwaliteit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!