Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes SLS AMG binnenin

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-04-2009

De toekomstige superauto van Mercedes wordt stukje bij beetje onthuld. Vandaag wordt de sluier gelicht over wat we binnenin mogen verwachten, onder de vleugeldeuren van deze SLS AMG.

Mercedes-Benz en AMG hebben afgesproken om de SLS AMG op de markt te brengen, een zeer sportieve tweezits coupé voor het hoogste marktsegment die in 2010 over onze straten zou moeten bollen. Onder de vleugeldeuren vinden we een cockpit terug die zich inspireert op deze van een vliegtuig, onder meer voor wat betreft de centrale console en de selectiehendel voor de AMGSpeedshift DCT, een zevenbak met dubbele koppeling. Ook de 4 verluchtingsroosters verwijzen naar vliegtuigschroeven en het geheel ademt een sportiviteit uit die ook moet refereren aan de artillerie onder de kap : een V8 AMG 6.3 met droog carter, goed voor 571 pk en 650 Nm, centraal overlangs vooraan ingebouwd.

De twee inzittenden zitten op nauwelijks 37 cm van de grond en alleen dat al moet voor forse sensaties borg staan. Instappen is ook al een aparte belevenis, gezien de vleugeldeuren. Met een openingshoek van 70° en een drempel die slechts 45 cm hoog is, zou het toch makkelijk moeten lukken. Mercedes wijst erop dat dergelijke deuren in nauwe parkeerplaatsen minder plaats vergen dan conventionele. Openen en sluiten wordt geassisteerd met dubbele gasdempers. De sportstoelen hebben een rugschaal in magnesium.

De toekomstige eigenaars van een SLS AMG hebben ook recht op een interieur waarin Nappa-leer, volmetaal en koolstofvezel de boventoon voeren. Ook aan het comfort en de veiligheid werd aandacht besteed, getuige daarvan de airco, de 8 airbags, de zich aanpassende lichten; de parkeerhulp, de snelheidsregelaar met afstandsradar, het multifunctioneel stuur met afgeplatte onderkant, de koerschrono Racetimer, de sleutelloze instap, enzovoort die allemaal standaard zijn. Het instrumentenbord heeft een snelheidsmeter die tot 360 km/h gaat en een toerenteller waarvan de rode zone begint bij 8000 o/m. Bij het starten doen de twee grote meternaalden even een dansje alvorens zich rond nul en het vrijlooptoerental te stabiliseren. De bestuurder beschikt ook over een zeer nauwkeurige oliethermometer. Als optie is er het exclusieve premium sound system van Bang & Olufsen, met Dolby 5.1 processor voor digitaal geluid en niet minder dan 11 luidsprekers. Twee subwoofers van elk 250 W zitten in de hoedenplank en verlichte 50 W tweeters verrassen je in de boordplank.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten