Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes V-Klasse

Geschreven door Olivier Duquesne op 31-01-2014

De Mercedes Viano ruimt baan voor de V-Klasse. De grote eenvolumer, die wordt onthuld in Genève, is verkrijgbaar in drie lengtes en met twee wielbasissen. In de neus ligt een viercilinderdiesel.

Mercedes voegt de V-Klasse toe aan zijn gamma. Dat is de nieuwe naam voor de Viano, de personenwagenversie van de bestelwagen Vito. De auto voor kroostrijke gezinnen (of VIP-groepen) is verkrijgbaar in drie lengtes: 4.895 millimeter en 5.140 millimeter met een wielbasis van 3,2 meter of 5.370 millimeter met een wielbasis van 3,43 meter. Het merk met de ster heeft veel zorg besteed aan de cockpit, met een design dat nauw aansluit bij dat van de berlines. De erg uitgebreide uitrusting en rijhulpsystemen zijn gericht op zoveel mogelijk comfort en veiligheid. Zo is de V-Klasse standaard uitgerust met een multifunctioneel stuurwiel en een systeem dat de auto stabiel houdt bij stevige zijwind.

De V-Klasse kan als optie nog worden uitgerust met een full-ledverlichting afgeleid van die van de S-Klasse. Dit 'Intelligent Light System' past permanent de lichtbundel en -intensiteit aan de omstandigheden aan. Het systeem zorgt ook dat het tegenliggers niet verblindt en zet voetgangers en verkeersborden net extra in het licht om ze meer zichtbaar te maken. Het multimedia-aanbod kan erg compleet worden gemaakt, met onder meer een internetverbinding aan boord. Het geheel laat zich bedienen met een centrale draai- en drukknop en een scherm met een diameter van 17,8 of 21,3 centimeter. En ten slotte kan de bestuurder ook rekenen op een automatische parkeerassistent.

De 3.0-V6-diesel verdwijnt en moet plaats maken voor een 2.1-viercilinder. Die is verkrijgbaar met 136 pk (V 200 CDI), 163 pk (V 220 CDI) en 190 pk (V 250 CDI). De minst krachtige versies worden geleverd met een manuele zesversnellingsbak, de 250 CDI is standaard aan een zeventrapsautomaat gekoppeld, die als optie op de twee andere motoren wordt aangeboden. Een stop-startsysteem is sowieso standaard. Mercedes belooft een normverbruik van 5,7 l/100 km voor de V220 CDI (CO2: 149 g/km), 6,0 l/100 km voor de V 250 CDI en 6,1 l/100 km voor de V 200 CDI. In mei komt de V-Klasse op de markt.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten