De voorwaardelijke wijs geldt voornamelijk voor het vasteland. Voor het Verenigd Koninkrijk is de komst van de elektrische break immers al geofficialiseerd, weliswaar nog zonder definitieve modelnaam. Voorlopig circuleert MG5 als werktitel, al blijft het koffiedik kijken of de station wagon finaal ook zo zal gaan heten.
Dan is er meer zekerheid qua technisch vermogen. Naar alle waarschijnlijkheid houdt de verlengde middenklasser de elektrische combine van de Ei5, waarbij een 114 pk sterke elektromotor gevoed wordt door een accupakket van 52,5 kWh. De topsnelheid zou daarbij begrensd zijn op 150 km/u, terwijl het rijbereik - gemeten volgens de ondertussen gedateerde NEDC-cyclus - 420 kilometer zou bedragen.
SUV-offensief
Mocht MG uiteindelijk beslissen zijn elektrische break ook bij ons te lossen, dan zal dat sowieso pas zijn na de introductie van zijn elektrische C-segment SUV. Een komst van een tweede model die de Chinezen aankondigden bij de lancering van de ondertussen al even beschikbare, maar kleinere MG ZS EV.
Om toch nog even verder te gaan in de voorwaardelijke wijs: in de wandelgangen circuleert het gerucht dat ce meer familiale softroader een afgeleide zou zijn van de eveneens al in Groot-Brittannië voorhanden zijnde MG HS. Waarbij de elektrische variant het exterieur zou behouden van de bezineversies, maar die looks dan wel zou koppelen aan een specifiek interieur.
Voorts zou MG zijn middenklasse-SUV ook als plug-inhybride aanbieden, al blijft ook dat voorlopig onbevestigd. Onwetenheid die echter niet zo heel lang meer zou mogen duren. Op het Brusselse autosalon van januari wordt het nieuwe model namelijk de ster van de MG-stand.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!