De Mitsubishi L200 kreeg een lichte neuscorrectie. Samen met het nieuwe radiatorrooster en de hertekende voorbumper werd ook aan de laadbak gewerkt. Het profiel werd een beetje hoger, zoals al het geval was bij de Double Cab-versies. Ook het interieur werd herwerkt, met een nieuwe middenconsole, de instrumenten, het stuur en de gebruikte materialen. Ten slotte werden ook de remmen sterker gemaakt.
Onder de motorkap biedt Mitsubishi twee versies aan van de 2.5 Di-D. De eerste levert 136 pk en 314 Nm, maar er is ook een "High Power" variant met 178 pk en 400 Nm. Een manuele versnellingsbak is standaard, maar als optie is een vijftrapsautomaat verkrijgbaar. Die laatste beperkt wel het koppel tot 350 Nm. Het injectiesysteem is gemoderniseerd en de turbo en koeling werden verbeterd. Daardoor is het verbruik gedaald tot 8,1 l/100 km en de CO2-uitstoot tot 214 g/km.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!