Morgan is niet van plan om zijn charmante naoorlogse Britse stijl te veranderen, dat bevestigt de Plus Six. Toch is deze auto nieuwer dan hij lijkt. Het model is onthuld op het salon van Genève en huist een gloednieuw aluminium platform. Zijn lange motorkap biedt plaats aan een gloednieuwe BMW Twinpower turbo B58 zescilinder. De roadster beschikt zo over 340 pk en 500 Nm en dankzij het 100 kg lichtere en stijvere CX-platform kan de 1075 kg lichte sportwagen van 0-100 km/u sprinten in 4,2 s en doorrijden tot 267 km/u. BMW heeft samengewerkt met Morgan om zijn zes-in-lijn in de Plus Six te krijgen. Deze oplossing geeft het model ook een lager verbruik dan anders met een gemiddelde van 7,4 l/100 km (170 g CO2/km).
Nieuwe cockpit
Esthetisch gezien is de Plus Six wat we verwachten van een Morgan. Toch gebruikt het minder dan één procent van de 4000 stukjes van zijn broers in het gamma. Hij wordt ook nog steeds op de ‘ouderwetse’ manier gebouwd met veel personalisatiemogelijkheden. De cockpit toont de meest opvallende evoluties. Er wordt nog steeds voorrang gegeven aan mooie materialen en soberheid. Maar hij is nu meer op de bestuurder gericht met een dashboard in het gezichtsveld. Het nieuwe ontwerp en het CX-platform hebben voor 200 mm extra beenruimte gezorgd en de bagageruimte met 31% vergroot. Zowat een revolutie!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!