De nieuwe zestrapsautomaat van Hyundai is 12 kilo lichter dan de vijftrapper die de Koreanen totnogtoe gebruikten. Bovendien is hij korter (-41 millimeter) en zitten er 62 onderdelen minder in. Vooral dankzij de zesde versnelling wordt het verbruik van de motor waar hij aan is gekoppeld gevoelig gereduceerd. De Koreanen beloven een besparing van 12,2 procent op de 3.3 V6. Bovendien is de versnellingsbak volledig onderhoudsvrij. Nu hij na vier jaar ontwikkeling eindelijk klaar is, verschijnt hij begin 2009 in de grote berline Azera (Grandeur), die niet alleen zuiniger wordt maar door de kortere tussenversnellingen levendiger is bij de hernemingen. Tegen 2010 zullen nog andere modellen ermee worden uitgerust, waaronder enkele diesels. Uiteindelijk zullen vijf verschillende motoren aan de nieuwe automaat worden gekoppeld.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!