Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / NYIAS 208 – Hyundai Tucson: technologische opfrisbeurt

Geschreven door Thibaut Miserque op 28-03-2018

In New York debuteert een nieuwe Hyundai Tucson. Al gaat het meer om een grondige opfrisbeurt dan over een echt nieuw model voor deze Europese bestseller van het merk.

Een winnende formule verander je niet zomaar, die verbeter je voorzichtig. Dat geldt in elk geval voor de Hyundai Tucson, die de Koreanen een kleine esthetische opfriseer hebben gegeven, met vooral nieuwe technologie als bonus. De bestverkochte SUV van België heeft recht op hertekende koplampen die voortaan volledig led-gebaseerd zijn. Daartussen zit een lichtjes anders en meer uitgerekt radiatorrooster. Je moet echt goed kijken om alle verschillen te vinden. In het interieur springen de wijzigingen daarentegen meer in het oog. Het dashboard is volledig hertekend en integreert de jongste infotainmentmodule van het merk met het aanraakscherm van 8 duim. Bovendien is het rijhulppakket Hyundai SmartSense voortaan verkrijgbaar.

Euro 6c

In de neus verdwijnt de 1.7-dieselmotor. Hij wordt vervangen door een nieuwe 1.6 die we al kennen uit de i30. Die is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 115 en 133 pk. De krachtigste daarvan kan worden gecombineerd met een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling, de andere is er enkel met een manuele zesbak. Wil je vierwielaandrijving, dan moet je kiezen voor de 2.0-diesel met 185 pk die we al kennen, maar die zich net zoals de rest van het motorenpalet schikt naar de Euro 6c-norm. Hij kan bovendien worden gecombineerd met een nieuwe achttrapsautomaat. Op benzine wijzigt het aanbod niet en is de 1.6 er nog steeds als (atmosferische) GDi met 132 pk of als T-GDi met 177 turbo-pk’s. Over een eventuele benzineversie met vierwielaandrijving of een hypothetische hybride weten we nog niets, zelfs al zou die laatste een pittige rivaal kunnen zijn voor de nieuwe Toyota RAV4 of Honda CR-V. Deze zomer staat de nieuwe Tucson bij ons in de showrooms.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten