Komende herfst brengt Opel de derde telg op de markt van de nieuwe Insignia-familie. De Country Tourer is de offroader van het stel. Om van het asfalt af te gaan op zoek naar kleine baantjes bij alle weer krijgt deze derde versie een vierwielaandrijving met vectoriële koppelverdeling. Het systeem gebruikt twee elektrisch bediende meerschijvenkoppelingen in de achteras om daar elk wiel van koppel te kunnen voorzien. De bodemvrijheid is met 20 millimeter vergroot. Verder krijgt hij een nieuwe achterwielophanging met vijf armen per wiel. Het adaptieve chassis FlexRide werkt volgens drie programma’s om de schokdemping, het stuur, de gasrespons en de eventuele werking van de automaat te beïnvloeden.
De break
Het merk met het bliksemlogo geeft nog geen details over de beschikbare motorversies voor de Country Tourer, maar hij heeft ongetwijfeld recht op de krachtigste varianten van de Insignia “waaronder een volledig nieuwe topdiesel”. Je kan in elk geval kiezen voor een achttrapsautomaat. In grote lijnen vinden we dezelfde elementen terug als in de breakversie Sports Tourer, maar hij biedt een iets grotere koffer van 1.665 liter. Bovendien kan hij tot 100 kilo op het dak vervoeren. En verder heeft de Country Tourer natuurlijk zijn specifieke look, met zijn eigen radiatorrooster, beschermstrips, zwarte plastics en dubbele uitlaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!