De Opel Insignia-familie ondergaat enkele retouches, die aan het grote publiek worden getoond tijdens het salon van Frankfurt in september. Uiterlijk zijn de wijzigingen vooral zichtbaar ter hoogte van de neus, met een nieuw radiatorrooster dat lager is. Ook de nerflijn op de flank is herwerkt, net zoals de chroomstrip op de koffer, zodat de auto in zijn geheel dynamischer oogt. Verder zijn zowel op de berline als op de break de achterlichten vernieuwd. Het infotainment wordt bediend via een nieuw achtduims aanraakscherm, maar ook stembediening en een centrale bedieningsknop kunnen daarvoor worden gebruikt.
Onder de motorkap begint het dieselaanbod met de 2.0 CDTI van 120 pk (in plaats van 110 pk) of 140 pk (in plaats van 130 pk). Beide zelfontbranders kunnen een normverbruik naar voren schuiven van slechts 3,7 l/100 km (3,9 l/100 km voor de break), wat een fiscaal erg gunstige CO2-uitstoot oplevert van 99 g/km (104 g/km voor de break). Dieselrijders met een verlangen naar meer pit kiezen voor de biturbo-versie met 195 pk. Op benzinevlak biedt de catalogus de 2.0 SIDI Turbo met 250 pk en 400 Nm, terwijl er ook een nieuwe generatie 1.6 SIDI Turbo is met 170 pk en 260 Nm, een koppel dat zelfs kortstondig kan oplopen tot 280 Nm (overboost). De 325 pk sterke OPC blijft uiteraard op het programma staan, terwijl Opel ook een 140 pk sterke lpg-versie biedt. De prijs begint bij 25.500 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!