De 308 GT 205 en GT 180 (berline of SW) die Peugeot voorstelt tijdens het autosalon van Parijs (4 tot 19 oktober) worden respectievelijk aangedreven door een 1.6-turboviercilinder op benzine met 205 pk en een 180 pk sterke 2.0 BlueHDi-diesel. De 1.6 THP wordt geleverd met een stop-startsysteem en een manuele zesversnellingsbak. De diesel is daarentegen aan een zestrapsautomaat van Aisin gekoppeld. De THP trekt vanuit stilstand op naar 100 km/h in 7,5 seconden. De diesel moet het vooral van zijn hernemingen hebben, want dankzij een koppel van 400 Nm duurt de tussensprint van 80 naar 120 km/h slechts 5,5 seconden. Ondertussen stoot hij in de berline slechts 103 gram CO2/km uit (4,0 l/100 km), terwijl dat in de SW 107 g/km (4,1 l/100 km) is.
Beide versies zijn dynamischer gemaakt dankzij een ophanging die vooraan met 7 millimeter is verlaagd en achteraan met 10 millimeter. Verder is aan de klank van de twee motoren gewerkt. Uiterlijk zijn de GT-varianten herkenbaar aan koplampen met 62 leds en exclusieve richtingaanwijzers. Verder is er de specifieke kleur Bleu Magnetic in de catalogus om hem van andere 308's te onderscheiden. Het zwarte interieur wordt opgevrolijkt met rode stiknaden. Ook in het instrumentenbord en het aanraakscherm worden rode accenten gebruikt. En ten slotte hebben de 308 GT's recht op een hele waaier aan rijhulpsystemen en heel wat connectiviteit met specifieke apps.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!