De faceliftoperatie van de Porsche 911 (991) gaat verder met de GTS, die zopas is onthuld in Detroit (NAIAS). Deze versie wordt aangedreven door een 3.0-turbozescilinder van 450 pk en een koppel van 550 Nm dankzij een nieuwe turbocompressor. Deze oplossing is beschikbaar op de Carrera (achterwielaandrijving) en de Carrera 4 (vierwielaandrijving) coupé en Cabriolet, maar ook als Targa 4. Met de gerobotiseerde versnellingsbak PDK en het pack Sport Chrono sprint de Carrera GTS van 0 naar 100 km/h in 3,6 seconden. Met manuele versnellingsbak is de topsnelheid het hoogst, met een piek van 312 km/h, maar alle GTS’en gaan harder dan 300 km/h.
Gerookt
Om zich van de andere 911-versies te onderscheiden, krijgen de GTS’en bredere sporen dan de Carrera’s. Ze hebben bovendien recht op een Sport Design-voorbumper, een extra spoilerlip vooraan en een spoiler achteraan die zich iets hoger verheft. Uiterlijk herken je een GTS aan gerookte achterlichten en een centraal ingeplante, zwarte dubbele uitlaat. Andere details zijn het inlaatrooster in zwarte satijnglans, de 20-duimvelgen met zwarte centrale moer en de buitenspiegels van Sport Design. Ten slotte omvat het GTS-pakket nog de nodige logo’s, Sport Plus-stoelen en wordt de auto geleverd met een nieuwe app, Porsche Track Precision, waarmee je rondetijden kan opslaan en analyseren via je smartphone. In Europa komt hij begin maart op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!