De nieuwe Porsche 911 Turbo en 911 Turbo S worden aangedreven door de rechtstreeks ingespoten zescilinder-boxer van 3,8 liter met respectievelijk 520 en 560 pk, allebei gekoppeld aan de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen PDK. Een stop-startsysteem is standaard, waardoor Porsche een gemengd normverbruik van 9,7 l/100 km kan voorleggen. Met het optionele Sport Chrono Plus-pakket trekt de 911 Turbo in 3,2 seconden op van 0 tot 100 km/h. De 911 Turbo S doet er met hetzelfde pakket 0,1 seconde minder lang over. De topsnelheid bedraagt 318 km/h.
De belangrijkste innovaties van de 911 Turbo hebben betrekking op het onderstel. De nieuwe vierwielaandrijving met een elektrisch gestuurde lamellenkoppeling en waterkoeling is standaard. De achterwielen sturen actief mee om het bochtgedrag te optimaliseren. Tot 50 km/h draaien ze in tegengestelde richting als de voorwielen. Boven de 80 km/h draaien de achterwielen in dezelfde richting als de voorwielen. Verder hebben deze '991' Turbo's een variabele stroomlijn, dankzij een pneumatisch gestuurde voorspoiler uit drie delen en een uitklapbare achterspoiler die eveneens drie standen kan innemen.
De optielijst van de 911 Turbo en Turbo S is erg gevarieerd. Zo kan het standaardaudiosysteem van Bose vervangen worden door een hifisysteem van Burmester. Qua rijhulpmiddelen biedt Porsche een adaptieve snelheidsregelaar met afstandsradar, die gekoppeld kan worden aan een verkeersbordenherkenning. De Porsche 911 Turbo en Turbo S worden in september op de markt gebracht en zullen respectievelijk 166.012 en 199.771 euro kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!