Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 918 Spyder

Geschreven door Olivier Duquesne op 09-09-2013

De Porsche 918 Spyder is klaar. Op het salon van Frankfurt wordt hij eindelijk in zijn definitieve versie vrijgegeven, nadat de constructeur ons drie jaar lang met allerlei foto's en details bestookt heeft.

De Porsche 918 Spyder, waarvan de trekken moeten verwijzen naar de Carrera GT (2003-2006), koppelt een 608 pk sterke 4.6-V8 aan twee elektromotoren: een met 115 kW achterin en een andere van 95 kW die de voorwielen aandrijft. De combinatie van alle krachtbronnen kan maximaal 880 pk ophoesten. De lithium-ionbatterij met 312 cellen heeft een opslagcapaciteit van zo'n 7 kWh en kan aan het stopcontact worden opgeladen. De hybride module, die is gekoppeld aan een gerobotiseerde PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling, biedt vijf werkingsmodi: e-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid en Hot Lap.

In de stand e-Power, waarbij de topsnelheid begrensd is op 150 km/h, heeft hij een rijbereik van 16 tot 32 kilometer. Optrekken naar 100 km/h duurt dan 7,0 seconden. De stand Hybrid geeft het beste rendement met de verbrandingsmotor. Porsche belooft een normverbruik van 3,0 l/100 km in de normverbruikscyclus. De modi Sport Hybrid en Race Hybrid gebruiken de elektromotoren vooral als boosters voor de V8. In de stand Hot Lap ten slotte benut de auto alle stroom die in de batterij beschikbaar is voor maximale prestaties.

De supersportwagen heeft een monocoque-structuur en motorsteunen in plastic versterkt met koolstofvezel. Naast zijn vierwielaandrijving kan de Spyder verder steunen op zijn sturende achterwielen om de stabiliteit te optimaliseren. Michelin ontwikkelde speciaal voor hem Pilots Sport Cup 2 van 20 duim vooraan en 21 duim achteraan. Zijn cockpit heeft net zoals die van de Carrera GT een verhoogde middenconsole met een aanraakscherm. Het dak ten slotte bestaat uit twee aparte delen die in de bagageruimte in de neus kunnen worden opgeborgen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten