In tegenstelling tot de vorige Boxster Spyder, uit 2009, heeft de nieuwe generatie wél een echte kap, bovenop een noodzeiltje. De kap laat zich echter niet volautomatisch bedienen, om gewicht te besparen, want deze versie wil bovenal een lichtgewichtuitvoering van de Boxster zijn en zet slechts 1.315 kilogram op de weegschaal. Bovendien beschikt hij over de 3,8-literzescilinder van de Cayman GT4, al ontwikkelt die hier 10 pk minder. Zijn 375 pk is echter nog altijd voldoende om deze auto in 4,5 seconden naar 100 km/h te doen optrekken. De topsnelheid bedraagt 290 km/h.
Deze sportieve Boxster Spyder, die voorgesteld werd op het salon van New York (3-12 april), is enkel leverbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Gezien zijn karakter werd het onderstel met 20 millimeter verlaagd en kreeg deze versie de grotere remmen van de 911 Carrera aangemeten. Porsche belooft bovendien een 10 procent directere tandheugel, die bediend wordt door een nieuw stuurwiel met een diameter van 36 centimeter. De dubbele welving achter de inzittenden, die zo typisch is voor de Spyder, vinden we ook hier terug. De Boxster Spyder staat deze zomer bij de dealers en kost iets meer dan 82.000 euro
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!