De Porsche Cayenne ondergaat zowel op esthetisch als op technisch vlak een update. De luxe-SUV krijgt nieuwe bixenonkoplampen (leds in het geval van de Turbo, wat leidde tot een aangepaste look voor de hele snuit. Achteraan werden ook de kofferklep en de achterlichten aangepakt. Binnenin heeft Porsche een nieuw multifunctioneel stuur geïnstalleerd dat gebaseerd is op dat van de 918 Spyder, met standaard schakelspatels. Verder kunnen de achterste zitplaatsen voortaan als optie worden voorzien van een ventilatiefunctie.
Onder de motorkap wordt de 400 pk sterke 4.8-V8 van de Cayenne S afgevoerd en vervangen door een nieuwe biturbo-V6 van 3,6 liter die goed is voor 420 pk. De Cayenne S Hybrid wordt dan weer vervangen door de plug-inhybride Cayenne S E-Hybrid, die beschikt over een elektromotor van 95 pk (tegenover 47 in de vorige hybrideversie). In combinatie met de drieliter op benzine, die nog steeds 333 pk levert, bedraagt het gecumuleerde vermogen nu 416 pk (tegenover 380 pk vroeger). Daarmee trekt de Cayenne S E-Hybrid in 5,4 in plaats van in 6,5 seconden op van 0 naar 100 km/h en bedraagt het normverbruik nog maar 3,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-normuitstoot van 79 g/km.
De Cayenne Turbo blijft op 520 pk, terwijl de basis-Cayenne uit de catalogus verdwijnt. Aan dieselzijde ten slotte blijft de Cayenne beschikbaar met twee vermogens. Met zijn 262 pk (tegenover 245 voordien) maakt de 3.0-V6 een sprinttijd van 7,3 seconden mogelijk om op te trekken van 0 tot 100 km/h (7,2 s met het Sport Chrono Pakket). Het normverbruik van deze versie bedraagt 6,6 tot 6,8 l/100 km. De Cayenne S Diesel met zijn 4.2-V8 van 385 pk verandert niet. Met deze nieuwe specificaties laat de Cayenne wat meer ruimte aan de Macan. In oktober verschijnt de vernieuwde Cayenne in de showroom.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!