Porsche is ondertussen kampioen geworden in het uitmelken van een facelift. Na eerst de 'gewone' versies van de opgefriste Cayenne te onthullen kregen we een week later de plug-in hybride variant S E-Hybrid te zien en nu volgt de GTS, die wordt voorgesteld op het autosalon van Los Angeles (21 tot 30 november). Die versie met sportieve look wordt standaard met een sportuitlaat geleverd. In vergelijking met zijn voorganger wint hij 20 pk door de overstap van een atmosferische V8 naar een 3.6-V6 met twee turbo's. Hij komt uit op 440 pk en 600 Nm (+ 85 Nm) en is nog steeds standaard aan een achttrapsautomaat gekoppeld. De sprint van 0 naar 100 km/h duurt nog 5,2 seconden (een halve tel sneller dan voordien) en met het pack Sport Chrono gaat daar nog 0,1 seconde af. De topsnelheid bedraagt in elk geval 262 km/h.
In vergelijking met de meer banale Cayennes is de GTS herkenbaar aan een 24 millimeter lagere ophanging (20 millimeter met de optionele hydraulische ophanging). Net zoals in de Turbo heeft hij grote luchtinlaten in de neus en hij is uitgerust met het pack Sport Design. De agressieve uitstraling wordt nog meer onderlijnd door de twintigduimvelgen en door een paar zwarte accenten die met de rest van het koetswerk contrasteren. De elektrisch verstelbare sportstoelen zijn met alcantara bekleed.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!