Het retromoderne lijnenspel van deze Puritalia heeft wat weg van de Piëch Mark Zero, maar onderhuids maakt deze Berlinetta een andere keuze. Geen elektrisch aandrijfgeheel, in de neus ligt een conventionele benzinemotor: een dikke V8 die 760 pk ontwikkelt. Het 5 liter-blok krijgt de hulp van een op de achteras gemonteerde elektromotor, waardoor het systeemvermogen 978 pk bedraagt. Het gecombineerde maximumkoppel piekt op 1.248 Nm! Al die paardenkrachten en Newtonmeters worden op de achterwielen losgelaten via een sequentiële versnellingsbak met zeven verzetten.
eMozione
De Puritalia Berlinetta heeft aan 2,7 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten en haalt een topsnelheid van 335 km/u. De lithium-ionbatterij die het plug-inhybride aandrijfgeheel ondersteunt, heeft een capaciteit van 5,2 kWh. De elektrische autonomie bedraagt een 20-tal kilometer, al geeft de Italiaanse constructeur toe dat de accu's vooral dienen om de prestaties te boosten. Zoals via de eMozione-rijmodus, die ervoor zorgt dat je tijdelijk over een surplus van 345 Nm kan beschikken.
Om het gewicht te drukken, gebruikt Puritalia lichtgewicht materialen zoals aluminium en koolstofvezel. Hoeveel de Berlinetta weegt, weten we niet. Wel dat de sportwagen over een perfecte 50/50-gewichtsverdeling over beide assen zou beschikken. Hoeveel dat allemaal moet kosten? Reken op 550.000 euro. Het gaat om een gelimiteerde oplage van 150 exemplaren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!