Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Range Rover Hybrid

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-09-2012

Land Rover kondigt aan dat van de nieuwe Range Rover een hybride versie komt. Die is zodanig ontwikkeld dat de terreincapaciteiten niet worden aangetast.

In 2013 zal de nieuwe Range Rover verkrijgbaar zijn met een dieselhybride motorisering. Die past in het gamma naast de klassieke verbrandingsmotoren (compressor-V8 met 510 pk, TDV6 met 258 pk en TDV8 met 339 pk). De hybride Range Rover doet een beroep op een geknepen versie van de TDV6 met 190 pk. Die wordt gekoppeld aan een elektromotor die in de plaats van de koppelomvormer van de achttrapsautomaat zit. De batterij zit onder de vloer van de auto. De hybride versie is nog niet uitontwikkeld, maar Land Rover mikt op een CO2-uitstoot van 169 g/km.

De hybride Range Rover blijft een echte terreinwagen, want hij behoudt alle capaciteiten van een standaard Range. Zo kan de bodemvrijheid van 40 millimeter worden vergroot tot 75 millimeter in het terrein, terwijl die op de weg 55 millimeter bedraagt. De batterij en de hybride module zijn zodanig beschermd dat een aanraking met een rotsblok of een doorwading geen probleem vormen. Land Rover wijst er trouwens trots op dat de Range Rover een waaddiepte heeft van 900 millimeter. Dat is te danken aan de slim opgestelde luchtinlaten, die langs weerskanten van de auto net onder de motorkap zijn geplaatst.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten