De ZF-automaat met acht versnellingen raakt stilaan veralgemeend binnen het Jaguar- en Land Rover-gamma. Hij zal nu ook dienstdoen in de Range Rover Sport. De nieuwe versnellingsbak, met een draaischakelaar en schakelspatels aan het stuur, doet het verbruik van de drieliter-V6-turbo's (TDV6 en SDV6) dalen naar 7,8 en 8,1 l/100 km. De TDV6 behoudt zijn 211 pk, terwijl de SDV6 11 pk sterker wordt en nu in totaal over 256 pk beschikt. Hun CO2-uitstoot bedraagt respectievelijk 224 g/km en 230 g/km (beide kwamen van 243 g/km). De vijfliter-V8-benzine met 510 pk werd niet gewijzigd en behoudt zijn zestrapsautomaat.
De luxe-SUV werd verder nog licht opgefrist ter hoogte van de grille en de velgen, maar hij krijgt vooral enkele nieuwe snufjes. Zo is de kofferklep voortaan gemotoriseerd te openen of te sluiten, te bedienen via de afstandsbediening, een knop op het dashboard of vanaf de klep zelf. Het is eveneens mogelijk om in te stellen hoe ver de klep opengaat. Voor het interieur vinden we vanaf nu ook het Dual View-aanraakscherm in de catalogus van de Range Rover Sport terug. Audiofielen zullen het 825 W sterke Premium Harman/Kardon LOGIC 7-audiosysteem - dat profiteert van de nieuwe elektrische architectuur van de SUV - interessant vinden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!