De Renault Scénic en Grand Scénic krijgen een opfrisbeurt tegen het salon van Brussel in januari 2012, dat met de wereldprimeur aan de haal gaat. De nieuwe voorbumper maakt een visueel onderscheid tussen de twee koetswerkversies, maar pakt in beide gevallen uit met dagrijlichten met diodes. Verder zijn er in het interieur nieuwe verchroomde inzetstukken en glanzend zwart gelakte accenten, en voor de buitenkant een nieuw gamma wieldeksels en velgen. Tot slot krijgt de Grand Scénic dakrails.
In de vernieuwde neus biedt Renault twee nieuwe 'Energy'-motoren aan. De nieuwe 1.5 dCi die vanaf januari verkrijgbaar is, heeft een vermogen van 110 pk en een koppel van 260 Nm. Hij wordt gecombineerd met een stop-startsysteem en een systeem om remenergie te recupereren, waardoor hij uitkomt op een gemengd normverbruik van 4,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 105 g/km. Dat is 12 procent minder dan de huidige 1.5 dCi 110. De nieuwe 1.2 TCe 'Energy', die we ergens in de lente mogen verwachten, ontwikkelt 115 pk voor een CO2-uitstoot van maximaal 135 g/km.
Naast nieuwe stijldetails pakt de vernieuwde Scénic ook uit met nieuwe technologieën. Zo is er het Visio System, waarvan de camera wordt gebruikt voor de spoorassistent en de adaptieve koplampen. De richtingaanwijzers krijgen eindelijk een 'snelwegfunctie', waarbij ze drie keer oplichten na één druk op de hendel. Bedrijven kunnen tot slot handig gebruikmaken van het optionele Fleet Asset Management, een dynamisch wagenparkbeheersysteem dat dagelijks een dertigtal gegevens verzamelt (zoals afgelegde afstand, verbruik en oliepeil).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!