De EV-transitie beperkt zich niet tot gewone auto's, ook de voor professioneel gebruik bedoelde bestelwagens krijgen 100% elektrische varianten. Na de Ford E-Transit Custom is het immers de beurt aan deze Renault Trafic E-Tech Electric, die debuteert op de IAA van Hannover 2022. Met een in de bodem verstopt batterijpakket dat een capaciteit heeft van 52 kWh en dat een rijbereik van 240 kilometer belooft.
LEES OOK Blogtest Renault Trafic Allspace (2021)
Je kan de Renault Trafic E-Tech Electric opladen via een eenfasige wisselstroomlader van 7 kW (aan het stopcontact), via een driefasige wisselstroomlader van 22 kW (openbare laadpalen) en aan een gelijkstroomlader van 50 kW (snelladen: van 15 tot 80% van de batterijcapaciteit in 50 minuten). Die snellader blijft wel optioneel.
Laad- en sleepvermogen?
De Renault Trafic E-Tech Electric wordt aangedreven door een 120 pk sterke elektromotor die de elektrische bestelwagen een sleepvermogen van 750 kilogram en een laadvermogen van 1,1 ton geeft.
LEES OOK Officieel: Renault Trafic SpaceNomad (2022)
Renault zal de elektrische Trafic E-Tech aanbieden in twee lengtes (5,08 of 5,48 meter) en twee hoogtes (1.967 of 2.498 millimeter). Afhankelijk van de gekozen versie schommelt het laadvolume van 5,8 tot 8,9 m3. De bestelwaten biedt een laadlengte tot 4,15 meter (op de langere L2-versie met de laadklep voor lange voorwerpen in de scheidingswand).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!