Nieuw is het recept allerminst, ook Ford, Mercedes en Volkswagen bouwen een praktische bestelwagen om tot een avontuurlijke campervan. Met de Trafic SpaceNomad springt nu ook Renault op de trein. De belangrijkste wijziging is de dakconstructie, een opvouwmodule waaronder je kan slapen. In gesloten toestand blijft de hoogte van de Renault Trafic SpaceNomad netjes onder de 2 meter, zodat je niet voortdurend omrijden moet voor bruggetjes onderweg.
LEES OOK Test Renault Trafic SpaceClass (2021)
Het dak komt bovendien met een soort zonnepaneel dat extra stroom levert aan de hulpbatterij, zodat de koelkast het ook zonder stekker een tijdje trekt. Want die extra elektriciteit verlengt de levensduur van die additionele batterij van 48 naar 72 uur.
Kleurenwiezen
Dat verhoogde dak creëert niet alleen een extra slaapcompartiment, het zorgt er ook voor dat je rechtop kan staan in de Renault Trafic SpaceNomad. Best handig als je een maaltijd wil bereiden op het keukentje dat deze campervan verbergt. Ook douchen behoort tot de mogelijkheden, net zoals een spelletje kleurenwiezen. Want de voorstoelen kunnen gedraaid worden, zodat je een salonnetje krijgt. Wie liever buiten kaart, kan schuilen onder de rolluifel (meer dan 4 m²).
LEES OOK Test Ford Transit Cutom Nugget Westfalia (2020)
Voor de modificaties tot SpaceNomad wendde Renault zich tot campervanspecialist Pilote, gevestigd in het Franse Angers.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!