De Renault Twingo krijgt bij deze facelift een radicaal andere neus. Zijn mist- en standlichten zijn verhuisd naar het radiatorrooster. De andere lichten krijgen oogleden voor een sympathiekere uitstraling. Op de achterkant is het ontwerp van de lichten langs en op de kofferklep origineel. Het kleurenpalet evolueert, met erg vrolijke tinten zoals fuchsia of bermudablauw.
In dezelfde vrolijke filosofie kan hij worden uitgerust met een stoffen schuifdakje. Verder kan het koetswerk worden gesierd met een hele collectie stripings. In het interieur is de stoelbekleding gewijzigd. De ventilatiemonden, hun bedieningsknoppen en een deel van de deurpanelen kunnen blauw, grijs of zwart zijn. Alle radio's uit de catalogus hebben standaard Bluetooth en een USB-poort.
De facelift gaat gepaard met aanpassingen aan de motor om de CO2-uitstoot te verminderen. Zo stoot de 1.5 dCi 75 nog 85 g/km uit, terwijl de 1.2 16V (benzine) met 75 pk het op 102 g/km houdt. Dat levert een theoretisch rijbereik op van respectievelijk 1.000 en 750 kilometer. De meer dynamisch ingestelde Gordini-versie is herkenbaar aan zijn blauwe band en biedt de keuze tussen de 1.2 TCe-benzine met 102 pk en de 1.5 dCi-diesel met 85 pk. De sportieve RS, met een F1-achtige dwarslat onderaan zijn neus, onttrekt 133 pk aan zijn 1.6-benzinemotor. Voor later is een Gordini RS aangekondigd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!