De definitieve versie van de Renault Zoé is esthetisch dicht bij de voorafgaande conceptcars gebleven. Met zijn elektromotor van 65 kW (88 pk) kan deze veelzijdige stadsauto 210 kilometer afleggen met een volle batterij, op voorwaarde dat je optimaal kunt gebruikmaken van de regeneratieve remmen van de nieuwste generatie. Dit systeem kan bijna alle energie die verloren gaat bij het remmen recupereren. Op een traject buiten de stad, waarbij niet dient te worden geremd, bedraagt het rijbereik eerder 150 kilometer, of zelfs 100 kilometer bij koude buitentemperaturen.
De batterij van de Zoé wordt gevoed door een lader die Caméléon werd gedoopt, omdat hij zijn laadvermogen aanpast aan het vermogen van het gebruikte stopcontact (tot 43 kW). Doordat deze (door Renault gepatenteerde) lader in de auto is geïntegreerd, hoeft de laadpaal zelf er niet mee te zijn uitgerust, waardoor de oplaadinfrastructuur minder duur wordt. De oplaadtijd varieert van 30 minuten tot 9 uur afhankelijk van de stroomsterkte en het type voeding (driefasig of eenfasig).
Deze 4.084 millimeter lange berline kan worden uitgerust met een geïntegreerd multimediasysteem met connectiviteitssysteem RLink en 7 duim groot aanraakscherm. Je kunt er niet alleen draagbare apparaten op aansluiten, maar er ook de werking van de auto mee controleren via meer dan vijftig downloadbare apps. En je kunt er de auto op afstand mee bewaken en programmeren met behulp van een computer of een smartphone. De Zoé wordt gelanceerd in de herfst, voor een prijs van om en bij de 20.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!