De plannen om een retromoderne interpretatie van de Ferrari 250 GT SWB te bouwen, krijgen nu ook vorm. Het Britse RML is klaar met het eerste exemplaar dat bestemd is voor ontwikkelingswerk en dat ook zal dienen om potentiële kopers over de streep te trekken. In de loop van 2022 start de productie van een tot 30 stuks gelimiteerde reeks, die verkocht zal worden aan 1,35 miljoen Britse pond. Dat is ongeveer 1,6 miljoen euro aan de huidige wisselkoers. Best stevig, maar slechts een fractie van wat een originele Ferrari 250 GT SWB momenteel kost.
Maranello
Het is dus geen Ferrari, deze RML Short Wheelbase. Er staat geen steigerend paard op het koetswerk, maar wel op de V12-motor die tussen de voorwielen ligt. Het gaat immers om de 5,5 liter-krachtbron uit de Ferrari 550 Maranello, destijds goed voor een vermogen van 485 voor een maximaal koppel van 568 Nm.
RML staat overigens voor Ray Mallock Racing, ook bekend van de Mercedes SLR McLaren 722, van de Nissan Juke-R en van de Chevrolet Cruze die een tijdje onklopbaar was in het Wereldkampioenschap voor Toerismewagens (WTCC).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!