Tot vandaag was het ingenieuze XWD enkel verkrijgbaar op de top-9-3, de Turbo X met zijn 2.8 V6-Turbo met 280 pk (206 kW). Nu bieden de Zweden het systeem echter ook aan op de tweeliter-turbo met 210 pk (154 kW).
Het XWD met actieve Haldex-koppeling van de vierde generatie verdeelt het koppel permanent tussen de voor- en de achteras, waarbij de achterwielen tot 100 procent van het koppel toebedeeld kunnen krijgen. Maar het meest opmerkelijke aan het systeem is dat het de motorkracht ook tussen de achterwielen onderling kan verdelen dankzij het optionele eLSD.
Anderzijds is de 2.8T V6 met 280 pk nu ook te bestellen met enkel voorwielaandrijving. Bovendien is vanaf modeljaar 2009 een sportieve Aero-versie verkrijgbaar met een BioPower-motor, die op bio-ethanol (E85) kan rijden. Ten slotte kondigt Saab aan dat op het autosalon van Londen (eind juli) een nieuwe lijn voor het modellengamma wordt getoond.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!