LT staat voor 'long tail'. Dat achtervoegsel wijst erop dat de McLaren 675LT, die onthuld wordt op het salon van Genève (5 tot 15 maart), iets langer is dan de 650S, meer bepaald 34 millimeter. Zo meet hij in totaal 4.546 millimeter. De aanpassingen beperken zich echter niet tot de achtersteven. Een derde van de onderdelen van de 675LT zou verschillen van die van de 650S. De achterin gemonteerde V8 onder de motorkap van de Long Tail werd zodanig herwerkt dat hij 25 pk wint en dus 675 pk ontwikkelt. Tegelijk verloor de Brit echter 100 kilo. Met zijn gewicht van 1.230 kilo kan hij dus prat gaan op een verhouding vermogen-gewicht van 549 pk/ton.
Hoewel hij bestemd is voor het circuit, is de McLaren 675LT toch gehomologeerd voor de openbare weg. Hij trekt in 2,9 seconden op van 0 tot 100 km/h en in 7,9 seconden van 0 tot 200 km/h. de topsnelheid bedraagt 330 km/h. Om tot stilstand te komen kan hij rekenen op een luchtrem die 50 procent langer is dan die van de 650S, maar ook lichter, dankzij het gebruik van koolstofvezel. De 675LT krijgt verder vier nieuwe kleuren: Silica-wit, Delta-rood, Napier-groen en Chicane-grijs. Toch blijft het mogelijk om te kiezen voor het klassieke Mandarine-oranje van McLaren, temeer omdat de Long Tail tevens verwijst naar de F1 GTR LT uit 1997.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!