De nieuwe generatie van de Volkswagen Passat heeft weer recht op een allewegenversie Alltrack. Die wordt voorgesteld in Genève (5-15 maart) en komt eind september op de markt. Hij onderscheidt zich van de standaard break door een specifieke voorbumper, koetswerkbeschermingselementen en een 27,5 millimeter hogere bodemvrijheid. De Passat Alltrack neemt zijn allewegenstatuut ernstig, met standaard vierwielaandrijving. Volkswagen rust hem bovendien uit met een Offroad-modus om hem gemakkelijker te laten rijden op losse ondergrond, naast de traditionele standen Eco, Normal, Sport en Individual. Het multimediasysteem is compatibel met Android Car (Google) en CarPlay (Apple).
Welk terrein je er ook mee aansnijdt, je hebt bij de aankoop steeds de keuze tussen vijf motoren. Op benzinevlak installeerde Volkswagen een 1.4 TSI met 150 pk en een 2.0 met 220 pk. Op diesel zijn er 2.0 TDI's met naar keuze 150 ,190 en 240 pk. De krachtigste TSI en TDI krijgen standaard een elektronisch sperdifferentieel XDS+. Met uitzondering van de TSI 150 kunnen alle versies tot 2,2 ton slepen. De Alltrack wordt bovendien uitgerust met een elektronische sleepassistent die achteruit rijden met een aanhangwagen vergemakkelijkt. De bestuurder moet op het multimediascherm aangeven waar hij heen wil en het systeem stuurt de auto en zijn sleep de juiste richting uit. Gas geven en remmen moet je wel nog zelf doen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!