Het vanuit Californië opererende Singer maakt grote sier met speciale varianten van de Porsche 911/964. Maar met deze DLS, kort voor Dynamics Lightweight Study, hebben de Amerikanen zichzelf overtroffen. Niet alleen esthetische, maar vooral technisch. In de achtersteven ligt een in samenwerking met Williams Advanced Engineering ontwikkelde boxermotor met luchtkoeling.
De atmosferische krachtbron heeft een cilinderinhoud van 4 liter, een vermogen van 500 pk en een rode zone die pas begint bij 9.000 toeren per minuut. De zescilinder drijft de achterwielen aan via een manuele zesversnellingsbak. Bij de ontwikkeling van deze op maat van de DLS gebouwde boxermotor kregen Singer en Williams de hulp van Hans Mezger, de legendarische Porsche-ingenieur die onder meer meewerkte aan de eerste 911-generaties, aan de waanzinnige 917/30 en aan de TAG-turbomotor van de McLaren MP4/2.
Lichtgewicht
Het koetswerk van de Singer DLS geniet een heleboel aerodynamische aanpassingen, van een vlakke ondervloer die uitloopt in een achterdiffusor tot allerlei ventilatiekanalen die de mechanische onderdelen koel houden moeten. Allemaal netjes verpakt onder het retromoderne lijnenspel van een klassieke Porsche 911. Onder het klassieke koetswerk gaan allerlei hypermoderne materialen schuil, van magnesium over titanium tot het onvermijdelijke koolstofvezel. Samen met het gestripte interieur duwt dat het gewicht van de Singer DLS onder de 1.000 kg.
Ook het onderstel krijgt een grondige opknapbeurt. De DLS combineert een speciale ophanging waarvan je de geometrie naar eigen goeddunken kan afstellen met gesmede BBS-velgen die omgord zijn met rubber van Michelin en gevuld zijn met remmen van Brembo. Singer zou de oplage beperkten tot 75 exemplaren, maar communiceert niet over het prijskaartje.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!