Singer is een specialist geworden in het 'restomodden' van oude Porsches 911, door originele onderdelen te combineren met de meest recente technologie. Voor het eerst heeft het Californische bedrijf zich op een 911 Targa gestort. Zoals steeds baseerden de Amerikanen zich op een 911 '964' om terug te keren naar het verleden. Zo is de motor oorspronkelijk de 3.6-boxer van die 911 van de derde generatie. De motorbouwers van het Californische Ed Pink Racing hebben er echter een vierliter van gemaakt, die 390 pk en 430 Nm ontwikkelt. Hij wordt gekoppeld aan een zesversnellingsbak van een 911 '993'.
Koolstofvezel en leder
Om gewicht te besparen is het koetswerk van de Singer 911 Targa 4.0, dat doet denken aan dat van de 911 uit de jaren zeventig, gemaakt van koolstofvezel. De teams van Singer Vehicle Design hebben er ook voor gekozen de auto een specifiek afgestelde Öhlins-ophanging te geven. Nog een subtiele keuze: de Fuchs-velgen. Binnenin wordt uitgebreid gebruikgemaakt van leder en alcantara. En dat alles gebeurt op bestelling, terwijl altijd een motor wordt gebruikt waarvan het referentienummer overeenkomt met het oorspronkelijke chassisnummer. U wil wel zo'n bijzondere 911? Dat kan... Er is wel een wachttijd van tien maanden en het prijskaartje bedraagt 450.000 dollar (zo'n 400.000 euro)... exclusief belastingen en bijkomende kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!