Volgend jaar komt de nieuwe Forester naar Europa. Hij houdt nog steeds vast aan de unieke combinatie van een viercilinder boxermotor en vierwielaandrijving in perfect symmetrische opstelling. De sturing van de overbrenging, de motor en de stabiliteitscontrole wordt gegroepeerd in de x-Mode, dat de werking van alle systemen aanpast aan de wegomstandigheden waar de auto meer wordt geconfronteerd.
De Europese specificaties zijn nog niet bekend, maar in Japan en Noord-Amerika biedt Subaru de jongste generatie aan van zijn 2.0-boxer met turbo en directe injectie. Die heet DIT en levert 280 pk. Het stuggere onderstel van deze krachtige turboversie kreeg een specifieke afstelling, terwijl het SI-Drive-systeem, dat het rijgedrag bepaalt, een extra modus krijgt als aanvulling op de standen 'Intelligent' en 'Sport', en die 'Sport+' heet.
De nieuwe Forester heeft een wielbasis van 2,64 meter en is 4,59 meter lang. Met zijn 1,73 meter hoogte is hij 4 centimeter hoger dan zijn voorganger. Traditiegetrouw is het interieur van een Subaru sober en vrij van franjes. Net zoals in de recente XV staat bovenop het dashboard een koepel waarin een multimediascherm kan worden ondergebracht. Een elektrische kofferklep is als optie verkrijgbaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!