Niet iedereen is ervan op de hoogte, maar Subaru heeft al een hybride model in zijn gamma: de XV Hybrid. Die is weliswaar niet verkrijgbaar in Europa, maar het is wel interessant om te weten dat dit model binnenkort het gezelschap krijgt van de Impreza Sport Hybrid. In die auto wil Subaru de lineaire kracht van een hybride aandrijflijn combineren met de dynamiek van vierwielaandrijving.
Beheerst verbruik
Subaru koos voor een erg milde hybridisering, die de tweeliterboxer combineert met een elektromotor in het carter van de CVT-automaat. Over vermogen communiceren de Japanners niet, maar het geheel geeft de auto wel een normverbruik van 4,8 l/100 km. Subaru vermeldt dat de elektronica grondig is verfijnd in vergelijking met die van de XV Hybrid om de vertragingsenergie veel beter te kunnen recupereren. Omdat de batterij achterin de auto plaats inneemt, is de ophanging hertekend terwijl de banden breder zijn. Uiteraard onderscheidt de auto zich met uiterlijke details van de andere Impreza's. Over een Europese marktintroductie wordt niet gesproken. We vermoeden dat Subaru geen zin heeft om zijn boxerdiesel, die minder goed verkoopt dan verhoopt, met interne concurrentie op te zadelen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!