Hoewel het rijden met een Subaru Impreza WRX STI al een bijzondere ervaring op zich is, vond de constructeur toch dat het nog beter kon door de auto wat meer fijn te slijpen. Vandaar de tot 900 exemplaren beperkte reeks Spec C, die enkel in Japan verkrijgbaar is. De auto is lichter gemaakt, versterkt en heeft meer vermogen gekregen. Het vermogen van de tweeliter-boxermotor stijgt van 300 naar 308 pk (227 kW) en 422 Nm dankzij nieuwe rollagers voor de turbo, een herwerkte motorsturing en een geoptimaliseerde intercooler.
De vermogenswinst gaat gepaard met een gewichtsreductie door de motorkap in aluminium te maken, een lichtere batterij te monteren, vensters in gelamineerd glas te kiezen, het reservewiel achterwege te laten en extra lichte achttienduimvelgen te monteren (met als optie de mogelijkheid om zeventienduimvelgen te kiezen). Voor meer controle over het chassis heeft Subaru het elektronische sperdifferentieel in de achteras vervangen door een klassiekere Torsen-sper die meer trekkracht oplevert in bochten. Verder zijn ook het onderstel en de stuurbekrachtiging herwerkt en werden de wieltreinen verstevigd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!