De nieuwe Subaru Outback werd onthuld op het autosalon van New York. Deze vijfde generatie bracht geen revolutionair nieuws met zich mee. Nochtans belooft het merk dat het grondig te werk is gegaan om het rijgedrag te verbeteren. Zo werd de architectuur herwerkt, vooral dan ter hoogte van de achterwielophanging. Het doel was om de trillingen te verminderen en de stijfheid te vergroten. Subaru's ingenieurs hebben ook aan de stroomlijn en het stuur gesleuteld. Desondanks houdt de Outback wel vast aan zijn symmetrische architectuur met boxermotor en vierwielaandrijving.
Op de Amerikaanse markt biedt Subaru een 2.5-viercilinder aan met 177 pk en een 3.6-zescilinder met 260 pk. Die motoren kennen we al uit de Legacy. Ze zijn telkens standaard gekoppeld aan een CVT-automaat. De vijfzitter is uitgerust met Subaru's Eye Sight-technologie. Dankzij een stereocamera kan die het verkeer en de omgeving van de auto in de gaten houden om zo anticiperend te remmen of de adaptieve snelheidsregelaar aan te sturen. Er zijn nog andere elektronische hulpsystemen verkrijgbaar, zoals een waarschuwing voor achteropkomend verkeer wanneer je achteruit rijdt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!