De Subaru Outback biedt voor het eerst in zijn carrière een dieselmotor in combinatie met een CVT-automaat aan. Het gaat om een High Torque-versie met ketting van de Lineartronic in combinatie de 2.0-boxerdiesel van 150 pk en vierwielaandrijving. De manuele overbrenging blijft gewoon in de catalogus staan. Daarnaast blijft de Outback verkrijgbaar met de 2.5-benzineboxer van 173 pk, die standaard wordt geleverd met een Lineartronic, ook met een ketting.
Verder is de allewegenbreak uiterlijk opgefrist, vooral dan ter hoogte van het radiatorrooster en de koplampen. Het interieur werd hertekend om meer hoofdruimte vrij te maken (+ 4 centimeter), naast extra plaats voor de passagiers en meer bergvakken. De koffer van zijn kant is vergroot tot 526 liter. Tussen de tellers in het instrumentenbord is een nieuw lcd-scherm opgenomen en op de middenconsole is een nieuw navigatiesysteem te vinden. Daarnaast hebben de ingenieurs de afstelling van de ophanging herwerkt. En ten slotte is de auto 6 kilo lichter gemaakt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!