Het is nu ook de beurt aan de XV om gebruik te maken van het zogezegde “universele” platform (want het is bedoeld voor alle toekomstige modellen, ook die met hybride of elektrische aandrijving) dat Subaru met de jongste Impreza heeft ingewijd. Daardoor is de avonturier gevoelig stijver (70 tot 100 procent in vergelijking met het huidige model) en heeft hij nieuwe aanhechtpunten voor zijn antirolstang. Die is rechtstreeks op de kas bevestigd en vermindert rolneigingen met 50 procent in vergelijking met zijn voorganger, terwijl hij toch een genereuze bodemvrijheid van 220 millimeter behoudt. Een vectoriële koppelverdeling regelt bovendien het dynamische bochtengedrag van de nieuwe XV.
1 motor
Getrouw aan de Subaru-traditie geniet de nieuwe XV een permanente, symmetrische vierwielaandrijving. Met de X-Mode-knop kan je naast het asfalt het beste uit hem halen dankzij de combinatie van een reeks rijhulpsystemen (afdaalhulp, specifieke sturing voor de motor en de CVT-automaat,…). Qua motoren laat Subaru niet bepaald veel keuze: alle XV’s krijgen een 2.0-boxerviercilinder met directe injectie van 156 pk en 196 Nm. Hij wordt bovendien enkel geleverd in combinatie met de continu variabele CVT-automaat Lineartronic, die een manuele modus met 7 versnellingen kan simuleren. Alle XV’s worden bovendien standaard uitgerust met de jongste generatie van het veiligheidssysteem Eyesight, dat een actieve snelheidsregelaar, een actieve spoorassistent en een automatische noodremhulp omvat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!