Terwijl de Roadster, die ook in Europa te koop is, wordt geassembleerd door Lotus, zal de Sedan S volledig gebouwd worden in Californië, in een "eco-friendly" fabriek die momenteel in aanbouw is en waarmee een investering van 250 miljoen dollar gemoeid is. Het design van de Tesla Sedan S is van de hand van Franz von Holzhausen, een oudgediende van Mazda. Deze volledig elektrische "vierdeurscoupé" met vijf zitplaatsen is krachtiger dan de Roadster (300 pk) en heeft een rijbereik van 350 tot 450 kilometer, afhankelijk van de gekozen batterijen. De batterijen zitten in de vloer en zijn gemakkelijk verwisselbaar om een uitgebreide mobiliteit te kunnen garanderen zodra de pompstations over een batterijwisselservice beschikken. De Tesla Sedan S krijgt een aluminium chassis en dito koetswerk. Ten vroegste op het salon van Genève mogen we een prototype verwachten, maar de marktlancering werd uitgesteld van 2010 tot 2011.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!