De City is een elektrisch aangedreven stadsauto. Met een volledig opgeladen batterij geraakt hij 180 kilometer ver. De 30 kW (ongeveer 40 pk) sterke elektromotor drijft de voorwielen aan en wordt gevoed door sodium- of lithiumbatterijen, afhankelijk van de keuze van de klant. De City spurt naar 50 km/h in 6,5 seconden en heeft daarna nog eens 10 seconden nodig om 80 km/h te halen. Na aandringen haalt de voor 95 procent recycleerbare Noor een topsnelheid van 100 km/h. Zoals in de meeste elektrische en hybride auto's wordt de remenergie gerecupereerd.
De 3.120 millimeter korte stadsauto is een 2+2, want achterin zijn twee plaatsen voor kinderen. Een stuurbekrachtiging, ABS en twee airbags zijn standaard, als optie zijn airco, een open dak of een navigatiesysteem te bestellen. Verder staat ook een systeem met de naam Mind Box op de optielijst. Dat stelt de klant rechtstreeks in contact met Think, dat de auto kan lokaliseren via gps en GPRS. Vooral vlootbeheerders zullen tevreden zijn met deze vondst, want zo kunnen ze elke auto in hun wagenpark opsporen en volgen of bijvoorbeeld zien in welke mate de batterij is opgeladen.
Think brengt de City eerst op de markt in eigen land, en daarna in Zweden en Denemarken. Tegen 2009 wordt het stadskarretje ook voorgesteld in grote Europese steden zoals Londen, Parijs, Berlijn en Amsterdam. De auto zal ongeveer 20.000 euro kosten, waar je nog 200 euro aan moet toevoegen voor de verzekering, het opvolgen en het onderhoud van de auto en de batterijen. De fabriek bij Oslo kan maximum 10.000 City's per jaar bouwen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!