Toyota wil duidelijk een sportieve golf ontketeken. Dat leiden we af uit de onthulling van de berlines Camry en Avalon in hun TRD-versies, wat betekent dat ze onder handen zijn genomen door Toyota Racing Development. Noem het gerust grote GRMN-berlines.
Stijl en dynamiek
Met hun strakke en moderne lijnenspel treden beide berlines duidelijk uit de anonimiteit. Dat wordt nog meer het geval in deze TRD-varianten, die wat pit toevoegen aan het chassis en de look. Op motorisch vlak wijzigt echter niets, want ze behouden hun 3.5-V6 van 305 pk. Het onderstel is met 1,5 centimeter verlaagd en de veren en dempers krijgen een stuggere ijking. Daarnaast zijn de voorste remmen vergroot, met schijven van 328 millimeter en klauwen met dubbele zuigers (305 millimeter en enkelvoudige zuigers op een standaard Camry/Avalon V6). Bij ons is de Camry er enkel met een hybride aandrijflijn. Mogen we dan al gaan dromen van een hybride GRMN of TRD?
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!