Begin 2022 zag de Toyota Hilux GR Sport het levenslicht, een wat sportiever aangeklede (aangepaste voorpartij, andere velgen en sportstoelen) en dynamischer afgestelde (ophanging met aangepaste veren en dempers) versie van de onvermurwbare pick-up. Nu doet de Japanse constructeur naar nog een schepje bovenop met de GR Sport II, een evolutie de Toyota Hilux wat hoger en een stuk breder op zijn poten zet.
De spoorbreedte van de nieuwe Toyota Hilux GR Sport II neemt voor- en achteraan toe met respectievelijk 14 en 15,5 centimeter, wat resulteert in grotere wielkastverbreders in zwarte kunststof. Ook de ophanging werd herbekeken, wat resulteerde in een aangepaste off-roadset-up en in krachtigere remmen met rode remklauwen, die nauwelijks opvallen in de zwarte 17-duimsvelgen.
Welke motor?
De enkel als Double Cab te verkrijgen Toyota Hilux GR Sport II krijgt geen extra vermogen: in de motorbaai ligt de bekende 2.8 D-4D, nog steeds goed voor een vermogen van 204 pk voor een maximaal koppel van 500 Nm. Die wordt gekoppeld aan een zeventrapsautomaat die je de mogelijkheid laat om manueel te schakelen via peddels achter het stuur.
De lancering staat gepland voor de zomer van 2024. De grote concurrent van deToyota Hilux GR Sport II wordt de Ford Ranger Raptor, die op een 3 liter-V6 op benzine rekent en 292 pk in de arena gooit...
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!