Doorgaans houdt het Britse Twisted zich bezig met monteren van dikke V8-motoren in de Land Rover Defender. Met de NAS-E gooien ze het over een andere boeg, want die vertrouwt op een elektrisch aandrijfgeheel. Je hebt de keuze tussen twee varianten: de basisversie vertrouwt op een elektromotor van 214 pk en 380 Nm, de krachtigere Plus-variant is 320 pk en 460 Nm sterk. Je herkent de topversie aan de bullbar op de voorzijde en aan de lichtbalk op het dak. De batterijen hebben een capaciteit van 60 kWh en beloven een rijbereik van ongeveer 320 kilometer. Je laadt op aan 22 kWh, al zou er ook een snellaadoptie voorzien worden.
California dreamin’
De NAS-E baseert zich op de Amerikaanse specificatie van de Land Rover Defender 90 Soft Top (NAS staat voor North American Specification). Zowel het interieur als het onderstel krijgen een update die meer comfort (airconditioning, infotainment, …), meer dynamiek (remmen met zes zuigers) en meer terreintalent (een versterkte transferbak) toevoegt. Twisted start met een oplage van 30 exemplaren die California gedoopt worden. Je hebt de keuze tussen drie kleuren met toepasselijke namen: Malibugeel, Yosemitegroen en Tahoeblauw. Het prijskaartje? 185.000 dollar voor de NAS-E, bijna 160.000 euro. En 210.000 dollar voor de NAS-E Plus, iets meer dan 180.000 euro. Maar dus enkel in de VS.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!