De Q7, Audi's grote softroader, ondergaat een opfriskuur voor zijn motorenpalet, dat uitsluitend uit rechtstreeks ingespoten krachtbronnen bestaat. Op de V12 TDI na zijn alle motoren voortaan ook uitgerust met een systeem dat de energie bij het vertragen recupereert, maar een hybride versie laat nog op zich wachten. Globaal gesteld kunnen we zeggen dat de ingenieurs het rendement van de verschillende krachtbronnen hebben verbeterd en hun verbruik hebben gereduceerd.
Daarnaast zijn er ook drie nieuwe motoren. Aan benzinezijde gaat het om twee varianten van de 3.0 TFSI, de ene met 272 pk en 400 Nm, de andere 333 pk en 440 Nm sterk. Bij de diesels doet de 3.0 TDI van de tweede generatie zijn intrede, goed voor 240 pk en 550 Nm. Voor deze motor, die al voldoet aan de Euro 6-normen, belooft Audi een normverbruik van 7,4 l/100 km. Alle zes- en achtcilinders krijgen voortaan standaard een Tiptronic-achttrapsautomaat mee.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!