De nieuwe VW Bora voor China (het grijze model op de foto's) en de Lavida (blauw) lijken technisch sterk op elkaar: het zijn allebei voorwielaandrijvers met een Tiptronic-zesversnellingsbak. Op conceptueel vlak zijn ze echter zeer verschillend. De Bora heeft veel weg van de Jetta, maar dan aangepast aan de eisen voor de Chinese markt. Deze 4.540 millimeter lange berline is met name op uiterlijk vlak een stijlmix tussen de Volkswagen-identiteit die we bij ons kennen en de inbreng van Aziatische trekjes. Deze nieuwe Bora krijgt twee viercilindermotoren op benzine die beantwoorden aan de Euro 4-norm. De Lavida is een beetje langer (4.608 millimeter) en werd volledig ontworpen en ontwikkeld door VW Shanghai in China. Ook hier hebben de ontwerpers een mengeling van Duitse en Chinese identiteit gecreëerd. De verhoudingen en het ontwerp van de koffer zijn onmiskenbaar Aziatisch. Onder de motorkap vinden we dezelfde motoren als bij de Bora. De uitrustingskeuze is bij deze berline daarentegen veel ruimer. De Lavida trekt resoluut de kaart van het comfort.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!