Door de motor al in de fabriek aan deze aparte brandstof aan te passen, is VW er zeker van dat alle parameters onder controle zijn. Omdat hij is ontwikkeld om op lpg te lopen, is de motor volgens de Duitse ingenieurs beter bestand tegen het gas dan een klassieke krachtbron die na de verkoop is aangepast. Daardoor kan VW ook meteen de fabrieksgarantie behouden. De viercilinder levert 98 pk (72 kW) en verbruikt 9,3 l/100 km gas (149 gram CO2 per kilometer). De Golf BiFuel stoot bovendien 80 procent minder koolstofmonoxide (CO) en stikstofoxiden (NOx) uit. Met een knop op het dashboard kan eenvoudig op benzine worden overgeschakeld.
Door de inhoud van de gastank (41 liter), die in de plaats van het reservewiel zit, en van de benzinetank (55 liter) samen te tellen, geraakt de Golf in theorie 1.100 kilometer ver zonder te moeten tanken. Wanneer enkel op gas wordt gereden, is dat 420 kilometer. De gasvuldop zit net naast die voor de benzine. En om de laatste twijfels bij de consument weg te nemen, heeft VW ook crash-tests uitgevoerd met de BiFuel om aan te tonen dat er geen enkel verhoogd risico is.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!