De verschillen tussen beide versies zijn miniem. De driedeurs-Polo wordt weliswaar met de grote trom als wereldpremière voor het autosalon van Frankfurt aangevoerd, maar veel nieuws valt er niet te rapen. Om hem een iets dynamischer profiel te geven, werden de achterste zijruiten uitgerokken zodat de C-stijl smaller werd. Die gestrekte indruk wordt nog vergroot door de langere deuren. De buitenmaten zijn echter strikt identiek aan die van de vijfdeurs.
Dat geldt trouwens ook voor de motoren. De Polo met drie deuren is verkrijgbaar met drie versies van de 1.6 TDI (75, 90 en 105 pk), twee 1.2-driecilinders (60 en 70 pk) en een 1.4 met 85 pk. Als optie is een DSG-7 verkrijgbaar. Tegen 2010 volgt de BleuMotion met zijn 1.2 TDI die slechts 3,3 l/100 km verbruikt en dus slechts 87 g/km uitstoot. Anderzijds komt tegen dan ook een dynamische 1.2-turbobenzine met 105 pk, die standaard met de gerobotiseerde zevenversnellingsbak DSG wordt geleverd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!